Znacie bajkę o Kopciuszku? A pamiętacie, czym Kopciuszek udał się na bal? Nie, na pewno nie wezwał taksówki. Wiadomo, każdy kopciuszek, każda księżniczka i książę na bal i na zakupy jadą karocą. Narodziny naszej księżniczki spowodowały, że musieliśmy oglądnąć się zatem za karetą. Nasz wybór padł na wózek 2w1 (głęboko-spacerowy) ABC Design Salsa 3. Jak się on sprawuje? Czy kupilibyśmy go ponownie? Czy polecilibyśmy go znajomym? Tu poznacie naszą opinię po niemal rocznym użytkowaniu wózka w wersji głębokiej i spacerowej.
Wybierając wózek kierowaliśmy się jego jakością, wyglądem i ceną. Wózek miał być funkcjonalny, lekki, najlepiej na cały okres wózkowania i elegancki. I nie powinien kosztować tyle co samochód 🙂 Czy taki jest wózek ABC Design Salsa 3? Według nas tak.
Wygląd:
Pierwsze, co zwraca uwagę w tym wózku, to jego wygląd. Wózek jest elegancki, choć ze sportowym sznytem. Dotyczy to zarówno wersji cztero-, jak i trzykołowej. Tapicerka o denimowym wzorze wygląda porządnie i schludnie, w niczym nie przypomina plastikowego ortalionu stosowanego w niektórych wózkach. Łatwo ją utrzymać w czystości.
Stelaż dostępny jest w dwóch kolorach: czarnym i stalowym. My wybraliśmy ten pierwszy.
Prowadzenie/ amortyzacja:
Prowadzenie, to obok wyglądu, największa zaleta Salsy 3. Salsa (tak w wersji głębokiej, jak i spacerowej) prowadzi się lekko, łatwo i przyjemnie. Wózek ma amortyzowane wszystkie koła, choć amortyzacja jest dość delikatna. Mimo wyglądu Salsa 3 to nie jest jednak wózek terenowy. To taki SUV wśród wózków, czyli wózek miejski, ale z terenowym charakterem. Niemniej radzi sobie w zasadzie na każdej nawierzchni i w każdym terenie. Po asfalcie czy polbrukowych chodnikach płynie. Przyjemnie jedzie po polnych i leśnych drogach i ścieżkach, a nawet po drobnym szutrze i po śniegu. Trochę gorzej jest na dużych “kocich łbach”. Szkoda, że producent nie oferuje pompowanych opon w ramach dodatkowej opcji. Można sobie jednak z tym łatwo poradzić, naciskając rączkę i przenosząc ciężar wózka na tylną oś, czyli prowadząc wózek na tylnych kołach.
Poza tym, Salsa 3 jest niezwykle zwrotna. Lawirowanie z nią wśród sklepowych regałów albo w tłumie ludzi jest dziecinnie proste. Łatwo też się podbija. Jeśli podbicie sprawi nam trudność, wystarczy wysunąć rączkę i pójdzie jak z płatka.
Jeśli poruszamy się w terenie, to przednie koło można zablokować.
Rączka
Rączka jest teleskopowa, ma trzy poziomy wysokości, dzięki temu w łatwy sposób można ustawić odpowiednie do naszego wzrostu jej położenie. Obita jest skóropodobnym materiałem i wygląda elegancko.
Gondola:
Gondola jest zgrabna i duża (80 cm). Nasza Lea korzystała z niej do dziewiątego miesiąca. Dużą zaletą gondoli jest to, że można ją złożyć na płasko, co ułatwia transport wózka w samochodzie. Dodatkowo budkę gondoli można przekształcić w daszek.
Gondola modelu z 2016 r. różni się kształtem budki od wersji z 2017 r. Jest przede wszystkim zgrabniejsza i to sprawiło, że zdecydowaliśmy się na starszy model. Oprócz wyglądu budki oba modele różnią się również jej rozmiarami. Budka w modelu z 2016 r. nie jest zbyt obszerna, ale nam to nie przeszkadzało. Po, pierwsze budka zawiera niewielki daszek, który trochę ją powiększał. Ponadto, przy nisko położonym słońcu ratowaliśmy się parasolką, którą można dokupić osobno. Jeżeli wolicie większą budkę, proponuję zakup młodszego modelu. Myślę, że nie będziecie zawiedzeni.
Dodatkowo z gondolą zintegrowana jest moskitiera.
Siedzisko spacerowe:
Siedzisko spacerowe jest kubełkowe. Jest duże, obszerne. W naszej ocenie wystarczy na cały okres wózkowania. Zostało ono wyposażone w pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa. Są one wygodne zarówno dla dziecka, jak i rodzica. Łatwo się je zapina i odpina.
Siedzisko można wpinać przodem lub tyłem do kierunku jazdy.
Budka nie jest duża, ale posiada dodatkowy dwustopniowy składany daszek, który skutecznie chroni nawet przed nisko położonym słońcem. W naszej ocenie jest wystarczająca, ale jeżeli wolicie większą, sprawdźcie model z 2017 r.
Siedzisko można ustawić w 3 pozycjach, w tym do pozycji leżącej. Zmiana położenia jest niewiarygodnie prosta i wymaga jedynie jednoczesnego przyciśnięcia przycisków regulujących. To sprawia, że można zmienić pozycję siedziska, nie budząc śpiącego w nim dziecka.
Podnóżek jest regulowany i to niezależnie od położenia siedziska.
Dużą zaletą wersji spacerowej jest demontowalny pałąk, obity tym samym materiałem co rączka wózka. Pałąk można odczepić tylko z jednej strony i go odchylić, aby posadzić w siedzisku dziecko.
Kosz na zakupy:
Kosz na zakupy jest obszerny i pojemny. Został zamontowany wysoko, więc w czasie jazdy w zasadzie trudno zahaczyć nim o przeszkodę. Jest idealnie dopasowany do opcjonalnej torby pielęgnacyjnej.
Składanie i rozmiar po złożeniu
Składanie wózka i jego rozkładanie jest łatwe, ale nie można niestety wykonać tego jedną ręką.
Aby złożyć wózek w wersji głębokiej, należy zdemontować gondolę. W wersji spacerowej można złożyć wózek razem z siedziskiem.
Po złożeniu wózek jest stosunkowo niewielki. Jego rozmiary można zmniejszyć demontując w łatwy sposób koła. Zmieści się w bagażniku sedana i jeszcze zapakujecie z dwie walizki. My pakowaliśmy, oprócz wózka, dwie walizki, składaną klatkę dla królika oraz kaski narciarskie.
Akcesoria:
W komplecie z wózkiem jest folia przeciwdeszczowa, osłonki na nogi do spacerówki i do gondoli oraz adaptery do fotelika. Dodatkowo możecie dokupić, dobrane kolorystycznie do wózka:
- śpiworek do wózka,
- parasolkę,
- torbę pielęgnacyjną (w modelu z 2018 r. Salsa 4 podobno jest w zestawie)
- uchwyt na butelki lub telefon.
Wózek jest kompatybilny z fotelikami ABC Design, Cybex, Maxi Cosi, Römer BABY-SAFE.
Cena wózka:
Cena to kolejna zaleta wózka. Za cenę ok. 2000 zł (plus minus 400 zł – w zależności od sklepu) możecie mieć prawdziwego wózkowego SUVa, który nie zawiedzie Was ani w mieście, ani w terenie.